2015. január 23., péntek

5 nap, 5 ékszer. A Facebook kihívás első napja: Peyote

Általában nem rajongok a lánclevelekért, biztos vannak páran az ismerőseim között, akik még élénken emlékeznek azokra az időkre, mikor egy-egy ilyen kéretlen kísérletet Kiszel Tünde videókkal háláltam meg. De ez most más. Kis hazánkat is elérte az a kezdeményezés, ami valahol az ócán túlpartján indult, és a célja a gyöngyfűzés és a hobbi művelőinek népszerűsítése.

Én is megkaptam a felkérést Csukásné Egresi Szilviától, akinek a munkáit nagyra becsülöm és szeretem. Az ő finom színei és romantikus hímzései adták többek között az inspirációt arra, hogy magam is kipróbáljam a gyöngyhímzést.

Úgy döntöttem, hogy az öt nap alatt bemutatom azokat a technikákat és alkotókat, akik a leginkább inspiráltak, mióta találkoztam ezzel a hobbival. Úgy is mondhatjuk, hogy ez lesz az irigységem naplója, mert hát rendszerint meglátok valami szépet, és addig nézem irigyen, amíg meg nem születik bennem a gondolat: én is akarom, ide vele!

Az első technika, amit szeretnék itt bemutatni, a peyote. Alap fűzés, a kezdő gyöngyfűzők számára elsők között ajánlott az elsajátítása. Nekem a geometrikus felépítése és szögletessége miatt először nem volt igazán szimpatikus. Először. Csakhogy egyszer netes bogarászás közben megtaláltam Diane Fitzgerald Shaped Beadwork című könyvét, ami azonnal megváltoztatta a véleményem a technikáról. Azonnal tudtam, hogy addig nem nyugszom, amíg meg nem tanulom elkészíteni ezeket a varázslatos, ezüst filigrán ékszerekre emlékeztető apró mesterműveket.

A könyv és alkotója máig a kedvenceim közé tartozik, időről időre előkerül és használom a módszereit akár önállóan, akár más technikákkal kombinálva. Számomra örök szerelem és klasszikus egyszerűség. Íme a kedvencem és néhány más munkám is ízelítőül.

Fun fact: a 3D hatás fokozása érdekében a gyöngyök belsejébe apróra vágott folpack került tömőanyagként. Az apróra vágott folpackból még mindig őrzök darabokat a szőnyegben. Az én ökológiai lábnyomom ilyen és kész.

(A fotókat Nagy Judit készítette)





Egy mindkét oldalán használható medál. A fémgombok a kedvenceim. Mindenki adja nekem a feleslegessé vált szép gombjait!




Modern, nagyon zöld és feltűnő. Egy szabálytalan műanyag fánkot öltöztettem peyote-ba.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése